Subject: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 8 Aug 2024 12:55:27 +0300

Palun reg

From: Ermo Pais <[email-masked]>
Sent: Monday, August 5, 2024 2:51 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Krista

Saadan vastused punktide kaupa:

1) Joonistele lisatud kergliiklustee. Alla ka valla kommentaarid.

3) Täiendatud joonist DP-04 ja DP-05 nähtavuskolmnurga osas

4.1) Liigutasin kilpi krundi piirile lähemale.

Parandatud joonised ja seletuskiri lisatud manusena.

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 1, 2024 1:41 PM
To: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Kiili poole on meil kergliiklustee laius 3 m. Kergliiklustee laius peab
olema sama. Meil peab jääma ruumi ka lume jaoks, sellega seoses palun
jätta kergliiklustee ja krundi piiri vahele vähemalt 2 m vahe. See vahe
aitab ära hoida ka võimalikud lumekoristamisest tekkivad kahjud
piirdeaiale. Sellisel juhul oleksid meie min nõuded täidetud.

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

From: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 31, 2024 4:23 PM
To: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Eduard

Manuses parandatud joonised koos lisatud kergliiklusteega. Kas selline
lahendus oleks vastuvõetav?

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 25, 2024 10:08 AM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ermo Pais
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Kiili Vallavalitsuse projektikomisjon arutas kergliiklustee vajadust.
Hetkel otsene vajadus kergliiklustee järele puudub. See aga ei tähenda, et
tulevikus pole seda vaja. Sellest tulenevalt otsustas projektikomisjon, et
tuleb ette näha eraldi teemaa krunt kergliiklusteele. Ehitamise kohustus
planeeringust huvitatud isikule ei tule aga kergliiklustee mis jääks Vaela
tee 39 ja Opmani tee vahele tuleb ära näidata planeeringus. Kergliiklustee
planeeringus näidata perspektiivsena.

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

  _____

Saatja: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 24. juuli 2024 11:01
Adressaat: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Koopia: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere,

Tänan planeeringulahendust täpsustamast vastavalt Transpordiameti
planeeringu kooskõlastamata jätmise kirjas (7.2-22411713-4 02.07.2024)
esitatud märkustele. Mõned punktid tuleb üle vaadata allpool toodud
selgituste kohaselt. Eraldi toon välja, et punkt 1 eeldab KOV-i seisukoha
võttu.

1.	PlanS § 126 lg 1 punkt 7 alusel on planeeringu ülesandeks määrata
planeeringuala liikluskorralduse põhimõtted. Täpsustamist vajab
kergliiklustee vajadus kinnistuga piirnevas lõigus ning jätkuvuse tagamine
kuni Opmani ristmikuni seoses (kontaktvööndisse) Saare kinnistule
veekeskuse kavandamisega. Planeering on ruumiline terviklahendus, palume
avalikku huvi teenindavat kergliiklustee lahendust täpsustada koostöös
Kiili Vallavalitsusega, mis peab vastama ruumilise arengu eesmärkidele.
Transpordiameti hinnangul on veekeskuse planeerimisega seoses tekkinud
kergliiklustee vajadus.

TRAM: Mainitud kirja punktis 1 palun kohaliku omavalitsuse seisukohta
(mitte kinnistu omaniku seisukohta) avalikku huvi teenindava
kergliiklustee planeerimise vajadusele seoses Saare kinnistule veekeskuse
kavandamisega.

Planeering on ruumiline terviklahendus, mis peab vastama ruumilise arengu
eesmärkidele. Transpordiameti hinnangul on vajadus tekkinud seoses
veekeskuse kavandamisega, kuhu on võimalik liikuda mööda kergliiklusteed,
mis on lõiguti mõlemal pool riigiteed olemas. Katkestus tekib koostamisel
oleva planeeringu ja naaberkinnistu lõigus. Jalakäijate ohutuseks on
kergliiklusteede toimivus on vajalik so katkematu võrgu kavandamine, vt
allpool väljavõte Maa-ameti kaardist kergliiklustee paikne

2.	Ruumilisest lahendusest ülevaate saamiseks kanda kontaktvööndi
joonisele riigitee 11115 eskiislahendus (Teedeprojekt OÜ töö nr T02022;
Riigitee nr 11115 Kurna–Tuhala km 2,196–4,556 ja riigitee nr 11507
Kangrumetsa tee km 0,000–0,550 eskiis“). Eskiisi infot küsida kirja
koostajalt või Kiili Vallavalitsuselt.

OK

3. Joonistele kanda ja seletuskirjas kirjeldada nähtavuskolmnurgad
vastavalt normide lisa 2 joonisele 8. Nähtavusalas ei tohi paikneda
nähtavust piiravaid takistusi. Vajadusel näha ette metsa, võsa, heki, aia
vms rajatise likvideerimine (EhS § 72 lg 2). Palume nähtavuskolmnurk kanda
põhijoonisele. Seletuskirjas viidatakse nähtavuskolmnurga kujutamisele
joonisele DP-01, kuid joonis ei käsitle nähtavuskolmnurka.

2 (3).

TRAM: Nähtavuskolmnurk 7X80m tuleb õigesti peale kanda, mõõdetud tagasi
sõidutee servast. Vt skeemilt LN2 peale kandmine

4. PlanS § 126 lg 1 punkt 4 alusel on planeeringu ülesandeks tehnovõrkude
võimaliku asukoha määramine. Planeeringuga on kavandatud riigitee alusele
maale mitmed tehnovõrgud. EhS § 92 lg 1 alusel on tee rajatis, mis on ette
nähtud inimeste, sõidukite või loomade liikumiseks või liiklemiseks. Tee
osaks loetakse tunnel, sild, viadukt ja muud liiklemiseks kasutatavad ning
tee toimimiseks vajalikud rajatised. Planeeringuga kavandatud tehnovõrgud
ei ole tee toimimiseks vajalikud rajatised, kuid vaba maa olemasolul saame
kaaluda nõusoleku andmist. Tehnorajatise planeerimisel transpordimaale
tuleb arvestada alljärgnevate märkustega :

4.1 Planeeritavad elektrikilbid paigutada planeeritavale kinnisasjale
vahetult aia äärde ristumiskohalt nähtavuse tagamiseks.

TRAM: Palun nihutada elektrikilbid planeeritavale kinnisasjale (mitte
riigitee alusele maale).

4.2 Planeeringuala põhjaosas on vk-torustike paigutamisel kopeeritud side
valguskaablit, kuid asukohas paikneb 1 valguskaabel. Palun eksitav rajatis
eemaldada ning planeeritud vk trassid ning vk liitumispunktid nihutada
selle võrra valguskaabli poole, vt väljavõte planeeringust.

3 (3) . OK.

4.3 Vk torustike servituudi vajadus kavandada riigile kuuluval
transpordimaal 1 m torustikust. OK

4.4 Lisada seletuskirja, et lähtuda tuleb Transpordiameti juhendist
„Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale paigutamiseks“. OK

5. Seletuskirjas käsitleda ning joonistel näidata planeeringuala sademevee
ärajuhtimise lahendus. Lisada seletuskirja, et sademevett ei tohi juhtida
riigitee alusele maaüksusele. OK

6. Seletuskirja lisada selgitus, et Transpordiamet ei võta endale
kohustusi olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud
häiringute (müra, vibratsioon, õhusaaste) leevendamiseks. OK

  Väljavõte Maa-ameti kaardilt planeeringu asukohas

Palun planeeringut korrigeerida ja esitada Transpordiametile
kooskõlastamiseks läbi kohaliku omavalitsuse, kes on planeeringute
korraldaja.

Tänan koostöö eest.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 23, 2024 4:49 PM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Krista

Saadan vastused ja parandused vastavalt märkustele:

1) Kinnistu omanik ei soovi kergliiklusteed kuna selle vajadus tema sõnul
puudub.

2) Lisasin kontaktvööndi plaanile teed,

3)  Lisatud nähtavuskolmnurk põhijoonisele. Lisaks täiendatud seletuskirja
p 6.9.

4) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10 Elektrivarustus

4.1) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10 Elektrivarustus

4.2) Sidekaabel eemaldatud.

4.3) Parandatud

4.4) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10

5) Sademevee lahendus on kirjeldatud seletuskirja p. 6.12.
Vertikaalplaneering on joonisel DP-04

6)  Lisatud märkus seletuskirja p 6.9

Parandatud DP kaust manuses.

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 16, 2024 11:13 AM
To: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Soovitan nendega otse suhelda.

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

  _____

Saatja: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 16. juuli 2024 10:23
Adressaat: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Eduard

Huvitatud isik ei soovi kergliiklusteed rajada (Transpordiameti märkus 1),
kuna vajadus puudub. Kuidas seda peaks seletuskirjas sõnastama, et
Transpordiamet rahule jääks?

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 15, 2024 2:15 PM
To: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Eskiisprojekti materjalid on kättesaadavad:
<https://kiilivald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/eduard_ventman_kiiliva
ld_ee/EgUuIRPD07pIoWB9cC5hESwB-0mW7-vDcfP7DXXnRJMZgA?e=teIaGq> T02022 RT
11115 Eskiis

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

  _____

Saatja: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 15. juuli 2024 14:12
Adressaat: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Eduard

Palun saata Transpordiameti märkuses viidatud projekti joonis
(Teedeprojekt OÜ töö nr T02022; Riigitee nr 11115 Kurna–Tuhala km
2,196–4,556 ja riigitee nr 11507 Kangrumetsa tee km 0,000–0,550 eskiis“).

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: margit ubaleht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 9, 2024 10:38 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

--

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) §70 lg 2 punkt 1 ja § 99 lg 3 ja
planeerimisseaduse (PlanS) §126 lg 1 punkt 4 ja 7 jätame planeeringu
kooskõlastamata järgmistel põhjustel.
1. PlanS § 126 lg 1 punkt 7 alusel on planeeringu ülesandeks määrata
planeeringuala liikluskorralduse põhimõtted. Täpsustamist vajab
kergliiklustee vajadus kinnistuga piirnevas lõigus ning jätkuvuse tagamine
kuni Opmani ristmikuni seoses (kontaktvööndisse) Saare kinnistule
veekeskuse kavandamisega. Planeering on ruumiline terviklahendus, palume
avalikku huvi teenindavat kergliiklustee lahendust täpsustada koostöös
Kiili Vallavalitsusega, mis peab vastama ruumilise arengu eesmärkidele.
Transpordiameti hinnangul on veekeskuse planeerimisega seoses tekkinud
kergliiklustee vajadus.
2. Ruumilisest lahendusest ülevaate saamiseks kanda kontaktvööndi
joonisele riigitee 11115 eskiislahendus (Teedeprojekt OÜ töö nr T02022;
Riigitee nr 11115 Kurna–Tuhala km 2,196–4,556 ja riigitee nr 11507
Kangrumetsa tee km 0,000–0,550 eskiis“). Eskiisi infot küsida kirja
koostajalt või Kiili Vallavalitsuselt.
3. Joonistele kanda ja seletuskirjas kirjeldada nähtavuskolmnurgad
vastavalt normide lisa 2 joonisele 8. Nähtavusalas ei tohi paikneda
nähtavust piiravaid takistusi. Vajadusel näha ette metsa, võsa, heki, aia
vms rajatise likvideerimine (EhS § 72 lg 2). Palume nähtavuskolmnurk kanda
põhijoonisele. Seletuskirjas viidatakse nähtavuskolmnurga kujutamisele
joonisele DP-01, kuid joonis ei käsitle nähtavuskolmnurka.
2 (3).

4. PlanS § 126 lg 1 punkt 4 alusel on planeeringu ülesandeks tehnovõrkude
võimaliku asukoha määramine. Planeeringuga on kavandatud riigitee alusele
maale mitmed tehnovõrgud. EhS § 92 lg 1 alusel on tee rajatis, mis on ette
nähtud inimeste, sõidukite või loomade liikumiseks või liiklemiseks. Tee
osaks loetakse tunnel, sild, viadukt ja muud liiklemiseks kasutatavad ning
tee toimimiseks vajalikud rajatised. Planeeringuga kavandatud tehnovõrgud
ei ole tee toimimiseks vajalikud rajatised, kuid vaba maa olemasolul saame
kaaluda nõusoleku andmist. Tehnorajatise planeerimisel transpordimaale
tuleb arvestada alljärgnevate märkustega :
4.1 Planeeritavad elektrikilbid paigutada planeeritavale kinnisasjale
vahetult aia äärde ristumiskohalt nähtavuse tagamiseks.

Märkuse mõte oli, et elektrikilbid tuleb panna planeeritavale kinnisasjale
(mitte riigitee alusele maale).
4.2 Planeeringuala põhjaosas on vk-torustike paigutamisel kopeeritud side
valguskaablit, kuid asukohas paikneb 1 valguskaabel. Palun eksitav rajatis
eemaldada ning planeeritud vk trassid ning vk liitumispunktid nihutada
selle võrra valguskaabli poole, vt väljavõte planeeringust.
3 (3)
4.3 Vk torustike servituudi vajadus kavandada riigile kuuluval
transpordimaal 1 m torustikust.
4.4 Lisada seletuskirja, et lähtuda tuleb Transpordiameti juhendist
„Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale paigutamiseks“.
5. Seletuskirjas käsitleda ning joonistel näidata planeeringuala sademevee
ärajuhtimise lahendus. Lisada seletuskirja, et sademevett ei tohi juhtida
riigitee alusele maaüksusele.
6. Seletuskirja lisada selgitus, et Transpordiamet ei võta endale
kohustusi olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud
häiringute (müra, vibratsioon, õhusaaste) leevendamiseks.

--

Marianne Ubaleht

[email-masked] <mailto:[email-masked]>